Krkonošemi na sněžnicích
Mapa

Z Harrachova na Horní Mísečky

Z Harrachova vyrazíte po Krkonošské magistrále směrem k Mumlavské boudě. Tady se na chvíli zastavte u osm metrů vysokého Mumlavského vodopádu, který v zimě mění své okolí v malé ledové království. Odtud začínáte putování po červeně značené lyžařské běžecké trase do hor. Po 5 km mírného stoupání podél Mumlavského potoka se objeví Krakonošova snídaně. Poté začíná prudší stoupání k Vosecké boudě. Odtud si vychutnáte nádherné rozhledy na zasněžené horské panorama.

Od Vosecké boudy se můžeme podívat k nedalekému Tvarožníku či o něco vzdálenějším Sněžným jámám. Krkonošská magistrála pokračuje přes Navorskou louku na Labskou louku. V tomto místě doporučujeme odbočit vlevo k prameni Labe, který je od této hlavní trasy vzdálen pouhého půl kilometru.

Po návratu zpět na rozcestí na Labské louce odbočíte vlevo k Labské boudě, nebo pokračujete rovně na Horní Mísečky. Cestou lze obdivovat „řopíky“, patřící do někdejšího z části dochovaného Československého pohraničního pevnostního systému, pokud nebudou schované pod sněhem. Na Zlatém návrší u Vrbatovy boudy si prohlédnete kamennou mohylu Hanče a Vrbaty vybudovanou na paměť tragické smrti kamarádů při lyžařském závodě na 50 km. Odtud pokračujete po Krkonošské magistrále sestupem dolu po Masarykově silnici na Horní Mísečky.

Harrachov - Mumlavský vodopád - Krakonošova snídaně - Vosecká bouda - Labská louka - pramen Labe - Mohyla Hanče a Vrbaty - Vrbatova bouda - Horní Mísečky

• Délka trasy: 17 km
  • Možnosti občerstvení: Mumlavská bouda - Labská bouda - Vrbatova bouda
  • Parkování: Parkoviště autobusové nádraží, Harrachov

Informace

Lokalita
GPX soubor
formát gpx (114.66 KB)
Dovolená s dětmi v Krkonoších

Naplňte rodinný čas v Krkonoších pohybem v přírodě, poznáním, zábavou a pohádkovým dobrodružstvím. Vybrali jsme pro vás ta nejlepší místa, naplánovali trasy, připravili dobrodružný lov razítek a víme, kam se schovat při špatném počasí.