Krkonošská stezka
Mapa

Pec pod Sněžkou

Krkonoše jako na dlani a celkem 136 km v sedle kola, to vše nabízí Krkonošská stezka. Napojuje se na nadregionální jezdeckou stezku, která má počátek v rakouské Vídni a prochází Jihočeským krajem do kraje Pardubického.

Ze Starých Ždánic pak protíná kraj severním směrem přes Roudnici, Nechanice, Sadovou do Cerekvice nad Bystřicí. Pokračuje kolem Hořic přes Miletín do Úhlejova /1/. Na tomto úseku doporučujeme krátce odbočit k hotelu Pod Zvičinou, kde již brzy rozšíří areál o jezdecký okruh. Zatímco děti absolvují sportovně-relaxační stezku, vy se můžete kochat úchvatným výhledem na Krkonoše a přitom ochutnávat léčivou vodu z místní studánky. U nedaleké Raisovy boudy se připojuje zeleně značená stezka z Českého ráje. V Bílé Třemešné je možné se zastavit v domě J. A. Komenského. Trasa pokračuje po silnici k pohádkové přehradě Les Království a dále naučnou stezkou přes Nemojov do Nových Domů. Minete Chotěvice, Karlov a Čermnou, dále vaše kroky povedou do Bolkova.

Odtud je to jen kousek k Hoffmannovým boudám. Zde se vydejte vlevo na Zrcadlovky, dále po lesní svážnici na Kolínskou boudu. Na rozcestí U Thámových bud je možné krátce odbočit k Vlašským Boudám na farmu Sosna. Z rozcestí ale trasa pokračuje podél potoka Javořím dolem k Javořímu Mlýnu. U mlýna se jezdecká stezka opět připojuje k modré pěší trase přes Velkou Úpu na Výsluní a dále Krakonošovým údolím ke Spálenému Mlýnu. Stezka se stáčí vpravo k Dlouhému hřebenu, rovně přes Cestník. A konečně, tzv. „starou cestou“, se dostanete až do Horních Albeřic a na hranice s Polskem, kde Krkonošská stezka končí. V budoucnu ale dojde k propojení stezek přes Polsko až k Baltskému moři.

Trasa je v terénu značena červeně.

Délka: 136 km

Informace

Adresa
Pec pod Sněžkou
GPX soubor
formát gpx (723.82 KB)
Dovolená s dětmi v Krkonoších

Naplňte rodinný čas v Krkonoších pohybem v přírodě, poznáním, zábavou a pohádkovým dobrodružstvím. Vybrali jsme pro vás ta nejlepší místa, naplánovali trasy, připravili dobrodružný lov razítek a víme, kam se schovat při špatném počasí.