Náměstí v Jilemnici
Mapa

Pojizerský okruh

Jilemnice - Rezek - Rokytnice nad Jizerou - Vysoké nad Jizerou - Semily - Jilemnice

Po kopcích podél Jizery. Trasa vás provede po malebných koutech západních Krkonoš. Krajem rozkládajícím se podél údolí Jizery a jejího levého přítoku Jizerky. Pojedete údolím podél četných říčních zákrutů i po kopcích kolem. Od krkonošských horských vesniček vás trasa zavede na hranici sousedícího Českého ráje. Odměnou za četné šlapání do kopců vám budou jedny z nejkrásnějších vyhlídek na Krkonoše, i daleko do kraje. Přesvědčí vás o pestrosti a malebnosti české krajiny.

Z jilemnického náměstí se vydejte do hor po cyklotrase č. 22. Budete stoupat přes Roudnici až na Rezek, odkud už budete sjíždět přes Rokytno do Rokytnice nad Jizerou. V Dolní Rokytnici opustíte cyklotrasu č. 22, přejedete přes Jizeru a Blanskem projedete až do Jablonce nad Jizerou. Tady odbočte vpravo a ve Sklenařicích se napojíte na cyklotrasu č. 4251, po které přijedete do Vysokého nad Jizerou. Odsud po cyklotrase Greenway Jizera s označením 17A projedete kolem rozhledny u Borovice. U Škodějova se cyklotrasa odklání doleva, ale vaše cesta povede rovně po silnici č. 289 do Příkrého a dále do Semil. Dále budete pokračovat po silnici č. 292 podél řeky Jizery směrem na Jilemnici, případně můžete jet po cyklotrase č. 17 Greenway Jizera, která mírně stoupá od řeky a vede po vedlejších silnicích. V Dolní Sytové odbočíte doprava na Peřimov, přes technickou památku železobetonový Peřimovský most, po cyklotrase č. 4173. Za Mříčnou se napojíte na cyklotrasu č. 4171, po níž se vrátíte do Jilemnice.

Informace

Lokalita
GPX soubor
formát gpx (473.93 KB)
Poznejte Krkonoše na kole

Nebojte se vyrazit na kolo do nejvyšších hor. Více než 900 km cyklotras vás provede přírodou, kterou jinde neuvidíte.

Dovolená s dětmi v Krkonoších

Naplňte rodinný čas v Krkonoších pohybem v přírodě, poznáním, zábavou a pohádkovým dobrodružstvím. Vybrali jsme pro vás ta nejlepší místa, naplánovali trasy, připravili dobrodružný lov razítek a víme, kam se schovat při špatném počasí.