Stezka Dřevosochání Františkov
Mapa

Putování za řemesly

Rokytnice nad Jizerou

Vydejte se po stopách krkonošských řemesel. Podívejte se k Janatově mlýnu – jedinečné památce lidové architektury i historie mlynářství. Muzeum a galerie Starý Kravín vám přiblíží dřívější nelehký život horalů.

Rokytnice n. Jiz., nám. – po žluté – Rokytnice n. Jiz., Horní Ves – Pod Stráží – vpravo po červené – Na Stráži – vpravo ke skalní vyhlídce Strážník – po červené zpět k rozcestí Na Stráži – vpravo po červené – Končiny – Jablonec nad Jizerou, nám. – po modré – u dubu vlevo po modré – Jablonec n. Jiz., žst. – Buřany-bus – rovně po silnici – Janatův Mlýn, Buřany – po silnici do Františkova – Muzeum a galerie Starý Kravín – po žluté – NS Dřevosochání – Sachrův hřeben – vpravo po cyklotrase 22 – Rokytnice n. Jiz., Horní Ves – vpravo po žluté – Rokytnice n. Jiz., nám.

• Délka: 14 km
  • Zajímavosti: Budova radnice, Rokytnice n. Jiz. – Janatův Mlýn – Muzeum a galerie Starý Kravín – Naučná stezka Dřevosochání
  • Možnosti občerstvení: Café Restaurant a vinárna Hotelu Krakonoš, Rokytnice n. Jiz. – Restaurace Krakonoš, Jablonec n. Jiz.
  • Doprava: Autobusem či vlakem, linkou Krkonošských cyklobusů č. 1
  • Parkování: Parkoviště Tesco, Dolní náměstí
  • TIP: Prohlídka Janatova Mlýnu je možná jen po předchozí domluvě a ve stanovených časech

Vyhlídková věž radnice

Vystoupejte do podkroví radnice a dále po 88 schodech na vyhlídkový balkon 37 m vysoké radniční věže. Z vyhlídkového balkonu je krásný výhled na...
Radnice v Rokytnici nad Jizerou

Janatův mlýn

Roubený mlýn je výjimečnou stavbou lidové architektury i významným dokladem historie mlynářství.
Janatův mlýn Buřany

Muzeum a galerie Starý kravín

Muzeum a galerie Starý kravín ve Františkově nabízí stálé expozice popisující dřívější nelehký život v Krkonoších. K vidění jsou nástroje, jimiž si...

Stezka Dřevosochání

Co je to Dřevosochání? Jak sochaři pracují a co při jejich práci vzniká. To se dozvíte na krátké stezce, kde na vlastní oči umělecká díla uvidíte i vyzkoušíte. Stezka navazuje na základní poznávací okruh "Okolo Rokytnice". Tvoří ji čtyři informační panely. Obsah textů na sebe přímo nenavazuje. Je navržen tak, aby bylo možné stezku procházet oběma směry.

Informace

GPX soubor
formát gpx (84.92 KB)
Dovolená s dětmi v Krkonoších

Naplňte rodinný čas v Krkonoších pohybem v přírodě, poznáním, zábavou a pohádkovým dobrodružstvím. Vybrali jsme pro vás ta nejlepší místa, naplánovali trasy, připravili dobrodružný lov razítek a víme, kam se schovat při špatném počasí.