Cyklisté ve Vrchlabí
Mapa

Borůvková cesta

Vrchlabí - Benecko - Horní Mísečky - Špindlerův Mlýn - Strážné - Vrchlabí

Porosty nízkých keříčků, na kterých se koncem léta modrají kuličky borůvek, jsou příznačné pro krkonošské smrkové lesy, kterými vede tato doporučená ale poměrně náročná cesta. Dovede nás na vršek kopce Žalý, jehož starý německý název zní Heidelberg - borůvková hora.

Hluboké lesy byly kromě rudných ložisek odedávna považovány za jedno z největších bohatství Krkonoš. Prvními kolonizátory horských lesů byli prospektoři a horníci. Královský báňský hejtman Kryštof z Gendorfu začal v polovině 16. století těžit železnou rudu a zakládat železárny. Doly a hutě měly spotřebu dřeva. Gendorf pozval zkušené dřevaře a plavební dělníky ze své domoviny Korutan, ze Štýrska a Tyrol. Usazovali se i s rodinami a zakládali nová sídla, jako například Krausovy Boudy, nad kterými vede naše cesta na Špindlerův Mlýn. Osadníci těžili dřevo, stavěli milíře na výrobu dřevěného uhlí a plavili dříví po řekách. Dochovalo se jejich stavitelské umění v krocení potoků. Ukázky nalezneme poblíž Boudy u Bílého Labe na potoce zvaném Čertova strouha. Zde více než 100 let přetrvává mistrovské hrazenářské dílo, čítající desítky kamenných prahů, zpomalujících tok vody a bránících záplavám.

Z vrchlabského nám. Míru se vydejte ulicí Husova kolem Krkonošského muzea po cyklotrase K10 a souběžně se žlutou tur. značkou vystoupejte kolem Kněžické chalupy na rozcestí "Křížovky" a dále doprava na Benecko. U hotelu Zlatá vyhlídka odbočte vpravo na cyklotrasu K10 a vystoupejte k rozhledně na Žalý. Poté pokračujte po cyklotrase K10 na rozcestí "Rovinka" a dále po cyklotrase K13 přes Třídomí až na Horní Mísečky. Tady odbočíte vpravo po cyklotrase K1A a sjedete do Špindlerova Mlýna k Bílému mostu. Za mostem se napojte na cyklotrasu K16 a projedete Svatým Petrem až k vleku Stoh a dále po cyklotrase K16 až k Boudě U Bílého Labe. Odtud budete sjíždět podél Bílého Labe Weberovou cestou, stále po K16 až k srubu na Dívčích lávkách. A po cyklotrase K14 se vrátíte opět k Bílému mostu, který znovu přejedete. A po cyklotrase K1A budete znovu stoupat, souběžně se žlutou turistickou značkou až na rozcestí "U Krásné Pláně".  A dále po cyklotrase K1A dále do Strážného a poté po silnici do Vrchlabí.

Informace

Lokalita
GPX soubor
formát gpx (347.99 KB)
Poznejte Krkonoše na kole

Nebojte se vyrazit na kolo do nejvyšších hor. Více než 900 km cyklotras vás provede přírodou, kterou jinde neuvidíte.

Dovolená s dětmi v Krkonoších

Naplňte rodinný čas v Krkonoších pohybem v přírodě, poznáním, zábavou a pohádkovým dobrodružstvím. Vybrali jsme pro vás ta nejlepší místa, naplánovali trasy, připravili dobrodružný lov razítek a víme, kam se schovat při špatném počasí.